תודה והמון הערכה ל: 

לרוז חיים
SOUND SYSTEM
יוצר מוזיקת רגאיי  מגניבה 
 המלווה את הקליפים  
של הטיולים ב"כיף בישראל".

תודה לגבריאל מאיר הלוי
על השיר "הללו הוא"
בקליפ פתיחה של
אתר כיף בישראל

 

עין ג'ילבון - טיול על שבילי מים 

נחל הגילבון - כיף של טיול

כמה כיף לטייל בטיול מים במורדות נחל הג'לבון שנייה לפני שהוא משלים את המסע המרהיב שלו מרום רמת הגולן אל עבר נהר ירדן.
טיול רטוב על שבילי מים – הנעל מתרטבת והלב שמח. הביאו נעלים להחלפה, או נעלים להליכה במים. אין אפשרות ללכת בשביל יבש – המים הם חלק בלתי נפרד מהטיול.

בקיצור תיהנו מ: טיול קצר ומקסים, ביקור בנחל הג'ילבון, טחנת קמח עתיקה, בריכת קצינים סורית, נוף נהדר של כל עמק בחולה.
כיף לילדים: טיול נהדר לילדים, מסלול לא ארוך אך עם המון מים זורמים, שימו לב שהולכים על אבנים ומטפסים במעלה הגבעה.
סוג טיול: הלוך ושוב, קצר.
משך הטיול: שעתיים עם פיקניק ומנוחה של של שעה במעלה ההר.
למי מתאים: הטיול מתאים לכולם, אך למתקשים בהליכה.
חינם \ בתשלום: חינם לחלוטין.

waze: גשר הפקק

היכן: מורדות רמת הגולן ליד גדות.
כיצד מגיעים: צומת מחנים פונים מזרחה לכיוון רמת הגולן, לכביש 91, פונים שמאלה לכביש 918 הזרום לאורך הירדן. נוסעים עד גשר הפקק כאן יורדים מהכביש ומחנים מתחת לגשר. כאן תראו את המסלול מסומן אדום לבן אדום. מכאן נלך כ10 דקות אל עבר שבילי המים של נחל הגילבון, תחנת הקמח העתיקה ועוד כמה דקות טיפוס את עצי האקליפטוס ואתם בעין גילבון – בריכת הקצינים הסורית.

נחל הג'ילבון – טיול על שבילי מים

כמה כיף לפגוש את נחל הג'ילבון, היום נבקר את הנחל במקום רגוע ונינוח שלו במורדות רמת הגולן. נחל ג'לבון הוא נחל הנובע גבוה במרומי הר אורטל זורם ויורד מאות מטרים עד שהוא נפגש עם נהר הירדן. בדרך הוא נופל בשני מפלים מרהיבים – מפל דבורה ואחריו מפל הגילבון בגובה של 40 מ' - זה בטיול אחר בשם מפלי נחל הג'ילבון. 

נצא לטייל על פלגי המים של נחל הג'ילבון

לאחר שהחנינו את הרכבים מתחת לגשר הפקק נלך כ10 דקות בעקבות הסימון לבן אדום לבן – עד שנגיע לתחילת מסלול המים. השביל נכנס לתוך פלגי המים של נחל הגילבון. הנחל באזור זה מתפרס וזורם לו על בפלגים בשטח רחב ואנחנו בתוכם.

כיף בישראל

כיף בישראל

טחנת הקמח העתיקה

כיף בישראל

כיף בישראל

הגענו לטחנת קמח עתיקה שהופעלה על ידי המים של נחל הגילבון.
המים זרמו על האקוודוקט המורכב ממערכת של קשתות ותעלה בראשם בתוכה זרמו המים שנפלו לתוך תחנת הקמח מתוך שתי ארובות, כח המים הניע את המתקן לטחינת הקמח. 

מאז שהופסק השימוש בטחנה המים המשיכו לזרום ולהזין את הצמחיה והעצים. הם עטפו את הטחנה, השורשים פרצו את האבנים והתביתו בתוך הקשתות והמבנה. ההרס היה רב ובימים אלו חברת "ארכו" משחזרת את הקשתות ואת יופיה של הטחנה העתיקה. אם הגעתם וראיתם פיגומים תשמחו שמישהוא ביד אוהבת מטפל בתחנה – אם הגעתם והטחנה מסודרת ונקייה, דעו שהמון אנשים עמלו לשחזר את הקשתות ובעלי יאצק בינהם. הם הביאו אבני בזלת כבדות, בנו מחדש את שורות האבנים ההרוסות, גדעו את האקליפטוס והשורשים שפרצו את המבנה ושיחזרו את האקוודוקט שנוכל ליהנות מהמבנה היפה.

ממשיכים עם השביל כלפי מעלה

השביל ממשיך בתוך שכך יפה של קני סוף. חלק מהדרך תראו צינור גדול שמזרים חלק מהמים לצרכי חקלאות. השביל קצת קוצני – למי שיש מספרים גדולות או מספרי מזמרה בינוניות יהיה נחמד שיביא אותם כך תוכלו להרחיב קצת את המעבר הצר...
הולכים על המים עד שמגיעים אל קבוצת אקליפטוסים גדולה ומצלה ובה מתקן נופש נטוש.

 כיף בישראל

עין ג'ילבון – בריכת קצינים סורית

כיף בישראל

 מקום נהדר לפיקניק ולתפוס מנוחה

כיף בישראל

כמה מגניב המקום הזה. איזה כיף אם הבריכה היתה מלאה במים. המבנים הקטנים ליד הבריכה היו חדרי המלתחה של הנהנים מהמים. הבריכות נועדו עבור קצינים בכירים של הצבא הסורי שהיה ממוקם בבסיס צבאי בקרבת המקום עד 1967. למי שרוצה לשחות ממש בבריכת קצינים סורית מוזמן לגלות את עין עלמין ברמה לא הרחק מכאן.
הבריכה והמבנה הנוסטלגי יחד עם הנוף הנהדר והצל של האקליפטוסים יוצר מקום נהדר לפיקניק.

כיף בישראל

פיקניק עם נוף נהדר


כל עמק החולה פרוש לפניכם. במקום הבריכה שטח נרחב הבנוי בכמה מפלסים. אתם מוזמנים לפרוס בד, לפתוח פינגאן לתה צמחים ואוכל נחמד שהבאתם מהרכב וליהנות מהמקום.
מכאן חוזרים לרכב באותה דרך על פלגי המים. 25 דקות ואתם ליד הרכב ממשיכים לטיול, מסעדה לפינוק הבא.

טיולים וטיפים למטיילים באזור

למי שרוצה עוד מנחל הגילבון מוזמן לטיול מעגלי בין המפלים הממוקמים בחלקו העליון של הנחל.
לנוח על הירדן - למי שרוצה לתפוס נחת ומנגל לאורך הירדן אז אתם ממש במקום הנכון! מתחת גשר הפקק יוצאות דרכי עפר לאורך נהר הירדן, עבירות לכל רכב. עצרו היכן שבא לכם ותיהנו. בנוסף המסעדות של ראש פינה ממש מעבר לפינה ועוד טיולי מעינות בהמשך הכביש.

סיכום טיול

כיף לגלות עוד טיול מים חמוד עם פינות חמד משובצות בו כתחנת הקמח העתיקה ובריכת הקצינים הסורית. כיף לגלות וליהנות במורדות רמת הגולן.