תודה והמון הערכה ל: 

לרוז חיים
SOUND SYSTEM
יוצר מוזיקת רגאיי  מגניבה 
 המלווה את הקליפים  
של הטיולים ב"כיף בישראל".

תודה לגבריאל מאיר הלוי
על השיר "הללו הוא"
בקליפ פתיחה של
אתר כיף בישראל

 

עין עלמין - מי מעיין נהדרים לשחיה והתרעננות

מעיין עין עלמין או בשמו הנוסטלגי בריכת הקצינים הסורים.

רוצים לשחות, בחינם, במי מעיין טבעיים, מתחת לעצי תאנה? הגעתם למקום הנכון. כשנוסעים במרחבי רמת הגולן, ממש כיף לדעת שיש כמה מעינות שממש מחכים לכם שתבואו ליהנות מהמים הנהדרים שלהם. בריכת עין עלמין היא אחת מהיפות באזור.

 

בקיצור, בטיול תיהנו מ: שחיה במי מעיין קרים, חינם לחלוטין, מקום קסום עם נוף של בריכות דגים מנצנצות. מקום נפלא לפיקניק ואפילו לקמפינג.
כיף לילדים: בוודאי, המים הקרירים, מתחם המעיין היפה, אווירה מקסימה - המים עמוקים וקרים - הביאו מצופים לקטנטנים ומגבות.
סוג טיול: שחיה ופיקניק ליד מעיין.
משך הטיול: כמה שתרצו.
למי מתאים: לכולם, למשפחות לזוגות לקבוצות חברים. 
שעות ביקור\טיול: פתוח כל שעות היום, 24 שעות. 
חינם \בתשלום: חינם לחלוטין. 
מרחק מהרכב :50 מ'.

היכן:מזרח רמת הגולן.

waze : עין עלמין
כיצד מגיעים: בצומת בית המכס ברמת הגולן, אליה מגיעים מצומת מחניים, פונים  ימינה ונוסעים דרומה על כביש 888 כ 2.5 קילומטר, כ200 מ' אחרי מחנה ירדן (יש שלט מחנה ירדן) פנו ימינה בדרך עפר רחבה ולידה מבנה גדול. יורדים בשביל עם הרכב, הכביש מתעקל  בירידה שמאלה וימינה, ממולכם למטה, בריכות דגים. עוד 200 מ'. ואתם בבריכת עין עלמין. לעיתים הדרך מחורצת ומשובשת אך בנסיעה זהירה היא עבירה לכל כלי רכב. כאשר תגיעו לחורשת עצי אקליפטוס, החנו את הרכב ורדו  לבריכה במדרגות אבן בין עצי התאנה.  למי שלא רוצה להסתבך  בדרך עפר עם הרכב, אין שום בעיה. החנו את הרכב במעלה הכביש. רדו כארבע דקות הליכה בדרך העפר ואתם בבריכה. 

אני ואחותי והתינוקות בכיף בעין עלמין 

מים מרעננים בלב הרמה 

 כיף הגדול מחכה לכם כאן במזרח רמת הגולן. בריכת מים קרירים וצלולים בגודל של בריכת שחיה המכבדת את עצמה. המים נובעים  מנהר הירדן הזורם לו באזור. המקום מוצל וקסום, ממול נוף של בריכות דגים המנצנצות בשמש.

 מורדות רמת הגולן

האזור שאנו נמצאים בו שופע מים, מעינות ונהר אחד מיוחד  הוא כמובן נהר הירדן הזורם בחלק זה בשצף וניתן לפגוש אותו במקומות רבים, כולל במתחם פארק הירדן הממוקם לו בהמשך הכביש (כניסה בתשלום).

זוג חמוד תופס לו זולה במרחב ליד המעיין 

פיקניק על שפת מעיין – פשוט ומושלם.

 תביאו איזו מחצלת, בקבוק יין, פירות וחטיפים ותפסו לכם זולה נהדרת בטיול ברמת הגולן. אני לא ממליצה להביא מנגל כי המקום לא כזה גדול ורחב. זהו מקום עדין ומתאים לו פיקניק עדין בהתאם. אנא השאירו את המקום נקי שכולנו נוכל ליהנות מקסמו.

ימית נהנית על שפת ברכית מעין עין עלמין 

מה הקשר בין קצינים סורים לשירותי הצבאי ברמת הגולן 

בזמנו כשהסורים שלטו ברמת הגולן, הם הפכו כמה ממעינות המים הטובים של הרמה לבריכות  בנויות לצרכי רחצה עבור הקצינים הבכירים ולצרכי חקלאות ומאז בריכות  המעינות  של רמת הגולן נקראות - בריכות הקצינים הסורים.
בזמן הצבא שלי  שירתי בגדוד תותחנים לא רחוק מכאן, מידי פעם היו מגיעים החיילים מהשטח עליזים ושמחים והיו מספרים לי שהם היו בבריכות מגניבות באמצע שום מקום. זה היה החלום שלי להגיע לבריכות האלה. והנה באיחור אופנתי של 20 שנה הגעתי לבריכות  הקצינים הסורים - בריכות המעיינות של רמת הגולן!!! ואכן הן נפלאות כפי שסיפרו לי החברה בגדוד.
היום אין סורים, את מקומם תפסו משפחות עם ילדים קטנים, חבורות צעירים וצעירות וחברה דרוזים נחמדים מרמת הגולן שקופצים ונהנים יחד בבריכה טבעית וקרירה... מומלץ.

כמה יופי ועונג של מים וטבע - עין עלמין בריכת הקצינים הסורית ברמת הגולן

לטיולים  נוספים מומלצים באזור
תיהנו מטיולים ברמת הגולן!