תודה והמון הערכה ל: 

לרוז חיים
SOUND SYSTEM
יוצר מוזיקת רגאיי  מגניבה 
 המלווה את הקליפים  
של הטיולים ב"כיף בישראל".

תודה לגבריאל מאיר הלוי
על השיר "הללו הוא"
בקליפ פתיחה של
אתר כיף בישראל

 

 טיול בנחל ראש פינה

אתם מוזמנים לשלב את הגעתכם למושבה ראש פינה עם טיול מקסים שהוא חלק בלתי נפרד מהמושבה היפה.  נחל ראש פינה זורם לו בוואדי לצד המושבה הציורית. פעם בתוואי הנחל היו עוברים בין צפת לראש פינה.

בקיצור תיהנו מ: טיול רגלי קליל, מעגלי בין בוסתנים ומצוקים. שימו לב שרק בחורף ובאביב הנחל זורם.
כיף לילדים: בואדי, כיף לטייל בין הבוסתנים, המעינות והנופים של עמק החולה הנשקף ממול.
סוג טיול: מעגלי, כשלושה ק"מ
משך הטיול: בין שעתים לשלוש
למי מתאים: לכולם
חינם \ בתשלום: חינם
היכן: ראש פינה , גליל עליון
כיצד מגיעים: ניסע על כביש 90 נפנה ימינה למושבה ראש פינה וניסע בעקבות השילוט לחנייה ברחוב החלמוניות ליד הבית קברות. כאן מתחיל ומסתיים הטיול בנחל ראש פינה.
waze: חלמוניות ראש פינה

שמורה קטנה ומלאת קסם

שמורת נחל ראש פינה היא שמורה קטנה ומלאה בקסם, אפיק הנחל יורד מהר כנען ובו מוקמים שלושה מעינות. לא מזמן נחתם הסכם לשימחתינו ומי המעינות משוחררים לנחל ואינם נתפסים פעולה שתחזיר בקרוב את החיות והצימחיה לנחל כפי שהיה פעם.
הטיול שלנו עובר למרגלות מצוקים, בוסתנים של עצי שקד, זית ותאנה והמון פרחי בר.

טיול לאורך הנחל היפה

מהחניון נלך לכיוון שער הכניסה בעקבות השביל המסומן שחור שיוליך אתכם אל ערוץ הנחל. ההליכה היא במעלה הנחל.

מעינות ובוסתנים

בדרך נפגוש את המעין הראשון בשם "עין כדן” המעיין נמצא בתוך מבנה מצולע עם כיפת בטון. נמשיך עם השביל המסומן שחור. בעונת הגשמים תיהנו ממי הנחל הזורמים בחלק זה של הטיול. בהמשך תעברו את שרידי הכפר ג'עוני שהיה חי בשלום עם המושבה הקטנה ובוסתני עצי פרי. נעלה ונגיע למעיין השני בשם "עין פינה" בערבית שמו " עין מחמוד אבו יוסף" על שם בעל האדמה שחי ליד המעיין. אנחנו בגובה 600 מ'. עוד קצת במעלה ואנחנו במעיין השלישי "עין גיא אוני". המעיין העליון בנחל ראש פינה. כאן אולי תראו שפני סלע, צבאים ושועלים שזה אזור מחייתם. נגיע למעבר בקר \ מעין מחסום ונזהה פיצול בסימונים. סימון ירוק והסימון השחור איתו הלכנו.

 חזרה אל המושבה אל מול הנוף.

ממעבר הבקר\ המחסום, נחזור למושבה בעקבות סימון ירוק. בדרך ניהנה מתצפיות נוף משגעות אל עמק החולה ואל הנחל שהולך ומתרחק מתחתינו.
השביל הירוק פונה ימינה, בחצי סיבוב וחובר לדרך עפר מעל ערוץ הנחל. בדרך נזהה שרידים של דרך קדומה שחיברה בין צפת לראש פינה. הדרך תתעקל שמאלה אל עבר מעבר הבקר ואתם כבר מול בתי המושבה ראש פינה והמצפור על שם נמרוד שגב.
המשיכו בין בתי המושבה הנעימים אל עבר מקום חניית הרכב.

לנשום את הטבע לנוח בבית קפה

כל היופי הזה נמצא בתוככם ואתם מוזמנים להיכנס לאחת מהמסעדות \ בתי הקפה בראש פינה ולהמשיך ליהנות צהיופי והשפע של אצבע הגליל.