תודה והמון הערכה ל: 

לרוז חיים
SOUND SYSTEM
יוצר מוזיקת רגאיי  מגניבה 
 המלווה את הקליפים  
של הטיולים ב"כיף בישראל".

תודה לגבריאל מאיר הלוי
על השיר "הללו הוא"
בקליפ פתיחה של
אתר כיף בישראל

 

נחל השופט - מים זורמים כל השנה

 טיול בתוך יער לצד נחל זורם היש מושלם מזה

 

בקיצור, בטיול תיהנו מ: מסלול קצר, שביל יפהפה מעץ, מים זורמים. הנחל נמצא  בתוך מרחב יפהפה, מומלץ.
כיף לילדים: בוודאי, הטיול לצד הנחל, לשכשך רגלים, לשחק בין קני הסוף, ליהנות מפיקניק.
סוג טיול: מעגלי.
משך הטיול: כשעה - שעה וחצי תלוי כמה עוצרים להשתובב במים.
למי מתאים: לכולם, לכל גיל. השביל עביר לעגלות עם תינוקות. וגם לנכים.
שעות ביקור\טיול:  כל שעות היום – בשבתות קצת עמוס אבל יש מקום לכולם, באמצע שבוע רגוע וקסום. כמעט פרטי.
היכן: ליד יוקנעם, ברמות מנשה.
כיצד מגיעים: מאד פשוט – נוסעים על כביש יוקנעם מגידו מס 66, עוברים את קיבוץ הזורע, ופונים ימינה עם השלט הגדול וברור, ימינה לפארק רמת מנשה. הדרכים משולטים בירור. שעו עם הדרך היפה כ 5 ק"מ שימו לב לשלטים הברורים המכוונים אתכם לנחל השופט בצמתים לאורך הדרך. לאחר נסיעה נינוחה של כ 15 שעה תגיעו למגרש חניה ברור ומסודר. בשבתות ממוקמים כאן כמה רכבים למכירת גלידות. השביל יוצר בבירור ליד רחבת האבן עם הלוחות תודה למי שתרם את הכסף לפיתוח השביל.
חינם \בתשלום: חינם לחלוטין

נחל השופט  - טיול מלא מים וקסם

פינת ריענון מקסימה

המים זורמים להם בתפאורה ירוקה ,קרירה, הקסם נמצא בכל פינה. המקום מסודר באופן מפליא לארצנו היפה... משהוא עיצב ביד אומן את מסלול הליכה לצד הנחל ומכאן נאמר לו תודה רבה על ההשקעה האדירה. דק מעץ לאורך כ 750 מ', ספסלי עץ מפוסלים בפשטות לאורך המסלול. מרפסות מנוחה מעל הנחל.

מתחם פיקניק בתוך חורשה

נהנים בין העצים של רמת מנשה

ליד החניה יש מתחם פיקניק עם עשרות שולחנות אוכל, יש המון מקום לכולם,  מקום מצוין לאכול ולהתארגן לפני היציאה הטיול. לטיול אין טעם לקחת הרבה ציוד. חוץ מקצת פינוקים כמו פירות להפסקת רענון. המסלול קצר וקל תוך שעה – שעה וחצי כולל עצירות לשכשוך והתרגעות מול המים תחזרו חזרה לרכב.

בריכות שכשוך ומפל קטן

נחל השופט קסם של מקום

מים מפנקים לכולם

יצאנו לטיול, הנחל זורם לצד השביל, לאחר כמה דקות, נגיע לאזור בריכת השכשוך והמפל קטן. הילדים בשיא ההנאה  מתרחצים במים.גולשים על האבנים המחליקות היוצרות מעין מגלשות טבעיות, כולם מצטלמים ונהנים, זה הזמן להגיד להביא בגדי ים לילדים ובגדי החלפה. מאד ממליצה להביא סנדלים שאפשר להיכנס איתם למים בכיף ואז לחסוך את ההליכה על האבנים הקטנות שקצת מכאיבות.

גשרי עץ לאורך השביל, רומנטיקה במיטבה.

טיול שליו ויפהפה

לרגע חשבתי שאני בהולנד, לאורך השביל מפוזרים מעל אפיקי הנחל המתפתלים והמתאחדים גשרוני עץ נעימים להפליא.  לצד המשפחות עם הילדים מטיילים על השביל זוגות, זוגות, חלקם  צעירים לפני הקמת המשפחה, הנהנים מהיופי של המקום וחלקם מבוגרים, חכמים היודעים להחזיק ידיים לאורך שנים וממשיכים לאהוב טיולים מלאי עדנה ונחת ביחד. יפה לראות איך הטבע עוטף את כולם ברוגע.

מערות באבן ומנהרה מקני קש

פעם היו גרים במערות - בואו לטייל בנחל השופט

השביל מגיע לאזור יפהפה עם גשרון ומערה פתוחה גדולה. כאן תוכלו לראות שרידי תחנת קמח עתיקה, אחת מרבות שהיו פועלות לאורך הנחל לפני יותר ממאה שנה. כאן השביל חוזר בחזרה לכיוון החניון דרך כמה מעינות נעימות.

חזרה לחניון דרך עין אמי – שלוש בריכות מעין חצובות בסלע

מטילים ברמות מנשה - פוגשים מעינות באמצע הדרך

בהמשך השביל מאזור תחנת הקמח נגיע במהרה ליציאה לכביש עפר, מעבר לכביש תבחינו בשער עץ גדול, חצו את כביש העפר כנסו דרך השער ותראו את המשך שביל העץ הנהדר ( אל תחזרו דרך כביש  העפר–  זה מסוכן ומיותר). מולנו כמה ניקבות מים חצובות בסלע עם דגי זהב. נהנה מהיופי של המקום , נמשיך עם שביל העץ היפה ותוך כמה דקות נהיה באזור מגרש החניה. שמחים ומרוצים.

נחל השופט – חלק ממרחב רמות מנשה.

מטילים אל עבר נחל השופט

השלווה המדהימה השורה על הנחל נובעת, מהחלטת המדינה, לשמור על רמות מנשה כאזור טבע מוגן עבור הדורות הבאים. מרחב ביוספרי, אקולוגי מוגן על ידי אונסק"ו העולמית. פארק יערות מנשה אמור להישאר במצב טבעי , ביופי הנפלא הזה, עם היערות והעמקים, מרבדי הפרחים לפי העונות, ללא בניה לעולם ועד. בשורה נפלאה עבור אוהבי הארץ והטבע. יש עוד המון פינות קסם, כמו חוות עמק השלום, יער הרקפות, יערות נהדרים לפיקניק ברחבי המרחב. בואו ליהנות ברמת מנשה. אני בטוח אחזור לכאן בקרוב.

מחפשים שרידים...

מגלים את המערות לאורך הנחל

אדמה, אהבה, תזונה

חכמה של האדמה - חווות השלום במרכז הפארק

בואו ליהנות ולטייל בנחל השופט

נהנית עד בלי סוף מהיופי של האזור ומנחל השופט

מידע שימושי:

טיולים  נוספים מומלצים באזור:
מסעדות:
אטרקציות: