תודה והמון הערכה ל: 

לרוז חיים
SOUND SYSTEM
יוצר מוזיקת רגאיי  מגניבה 
 המלווה את הקליפים  
של הטיולים ב"כיף בישראל".

תודה לגבריאל מאיר הלוי
על השיר "הללו הוא"
בקליפ פתיחה של
אתר כיף בישראל

 

פארק המעיינות

פארק המעיינות כשמו כן הוא אזור שופע מעיינות.  פארק בו נובעים שלוש מעיינות, זורם בו נחל הקיבוצים, ברכות דגים ועוד אתרים יפים. טיול באופנים לפי דעתי זאת גולת הכותרת, השבילים מסודרים ומישוריים, תעמיסו את הפיקניק בתוך תיקי גב נוחים וצאו ליהנות. ניתן להשכיר אופנים וקסדות בכניסה לפארק אם אתם יכולים להביא אופנים מהבית זה הכי טוב.

כדאי לבוא ולהכיר את המרחב הנפלא של עמק בית שאן.

טיול בין נחלים, מעינות וברכות דגים

כמה גופים ורשויות סידרו את אזור המעיינות על מנת לשמור ולטפח את המקום. בפארק המעיינות רחבת חניה מסודרת, ממנה ניכנס לפארק שם נוכל להשכיר אופנים, אוטוגולף בנהיגה עצמית או לעלות על מניבוס פתוח שמסתובב כל היום בפארק בין מעינות, בריכות ונחלים.

בקיצור, בטיול תיהנו מ: טיול במרחב מלא קסם ויופי, מעינות , נחלים, צמחייה. גם רומנטי וגם כיפי למשפחות – שחייה בנחל הקיבוצים, פיקניק בחורשות איקליפטוסים, נוף הר הגלבוע הנהדר
כיף לילדים: בוודאי, המעיינות, הנחלים, המקום עצמו – פשוט נפלא!
סוג טיול: שחיה ושכשוך במעיינות ובנחלים, רכיבה על אופנים, פיקניק
משך הטיול: כמה שתרצו לבלות ולטייל בפארק.
למי מתאים: לכולם
חינם \בתשלום: כניסה רגלית ובאופנים מהבית - בחינם האטרקציות בתשלום.

מחירון בפארק:

  • השכרת אופנים 50 ₪ לשלוש שעות.
  • להשכיר אוטוגולף בנהיגה עצמית – 175 ₪ לארבעה לשעתיים.
  • 330 ₪ לרכב לשמונה לשעתיים.
  • מיניבוס המסתובב בפארק לאורך כל היום – 20 ₪ לאדם.

שעות ביקור\טיול דרך הפארק: 9:00 – 17:00.

הודעה חשובה: ניתן להגיע אל קרוב אל המעיינות עם הרכב בלי קשר לאזור הכניסה המסודר לפארק – ראו הסברים בהמשך הכתבה.

waze: פארק המעיינות

כיצד מגיעים:  מכביש 669 פונים אל כביש הגישה לגן לאומי גן השלושה (הסח'נה). לפני מחסום הכניסה פורשים ימינה עם השילוט לכביש המקיף את גדר הגן הלאומי ומגיע לאחר כ-900 מ' אל רחבת החנייה.

 כיף בישראל

 

פארק מעינות

כיף בישראל

כיף בישראל

כיף של מעיינות 

ברחבי הפארק כמה אזורי פיקניק וזולות מומלצות לצידי המעיינות.

 עין שוקק

המעיין הראשון שתגיעו אליה. המים צלולים, דגים קטנים יעשו לכם פדיקור ברגליים, מקום מצויין לעשות עצירת קפה או תה על הגזיה הניידת שהבאתם עימכם...

תל שוכה

השבילים ממשיכים ומתפתלים ברחבי הפארק , נעבור ליד גבעה בשם תל שוכה ובראשה מגדל בטון בן שלוש קומות, טפסו לפסגה ותיהנו מתצפית על הפארק וכל האזור.

עין מודע

נמשיך לנסוע לצד בריכות דגים ונגיע למעין יפה ונעים עין מודע. מעיין גדול, בריכה של כ40 מטר בצל חורשת אקליפטוס.

נחל הקיבוצים והבריכה המשולשת.

לכל אורך הפארק זורם לו בכיף נחל מקסים – נחל הקיבוצים. אתם מוזמנים לטייל לצידו, או ללכת בתוך המים, לרחוץ בו וליהנות מכל רגע. לנחל הקיבוצים ברכת שחיה משולשת לצידה אזור לפיקניק, מנגל ואפילו קמפינג!

חשוב וכדאי לדעת – פיקניק ליד המעיין

מי שרוצה להגיע ישירות למעיינות על מנת לעשות פיקניק ביד נחל קיבוצים של ובעין מודע ניתן להגיע לחניון מסודר בסמוך למעיינות ולא להיכנס לפארק דרך הכניסה הראשית.

אך על מנת להכיר את כל האזור ולא רק מעיין אחד, אני ממליצה מאד כן להגיע דרך הכניסה הראשית לקחת את הצידנית והמחצלת איתכם, לעלות על מיניבוס או אופנים וליהנות מהטיול במרחב ולהכיר את כל האזור. לבחירתכם.

- כיצד להגיע לחניון ליד הבריכה המשולשת בנחל הקיבוצים.

מצומת שלוחות על כביש 90 דרומית לבית שאן, פונים לכביש 669 מערבה, לכיוון הישובים שלוחות ומסילות, לאחר כ 4 ק"מ פונים שמאלה לשביל המסומן בשחור על פי השילוט לנחל הקיבוצים, כ 200 מ' ואתם כ – 15- מ' מהבריכה.

- כיצד להגיע לחניון ליד עין מודע.

מצומת שלוחות על כביש 90 דרומית לבית שאן, פונים לכביש 669 מערבה, לכיוון הישובים שלוחות ומסילות, חולים על נהפניה לכיוון קיבוץ שלוחותאחרי ע ק"מ מבחינים בפניה שאלמה מסומנת כחול והשילוט לעין מודע. נוסעים כ 2 ק"מ מגיעים לפיצול , לוקחים את הדרך הימנית נוסעים עד לשער – חונים . מכאן לעין מוגע הליכה ל כ10 דקות (500 מ').

בבקשה – השאירו את המקום יותר נקי ממה שקיבלתם אותו, שכולנו נוכל ליהנות מהיופי של המעיינות ולא מהכיעור של הזבל שאנשים משאירים אחריהם.

 כיף בישראל

 

 

טיולים נוספים מומלצים באזור: גני חוגה, פרק המעיינות, גן גורו, הרי הגלבוע  - הר שאול, עמק יזרעאל טיולי שדות, בית שאן העתיקה, נהריים – מפעל החשמל, גני חוגה ועוד.