תודה והמון הערכה ל: 

לרוז חיים
SOUND SYSTEM
יוצר מוזיקת רגאיי  מגניבה 
 המלווה את הקליפים  
של הטיולים ב"כיף בישראל".

תודה לגבריאל מאיר הלוי
על השיר "הללו הוא"
בקליפ פתיחה של
אתר כיף בישראל

 

נחל ציפורי - מים זורמים ותחנת קמח 

 

נחל ציפורי, הפתעה נעימה, מי שלא מכיר את המקום יופתע לגלות כמה קרוב לכביש ראשי  - מספר 70 , זורם לו נחל באווירה נעימה ומזמינה. בואו לטייל ולבלות בנחל ציפורי.

                       זרימת הנחל בין הגבעות - מקום מקסים לטיול ולפיקניק

תחנת קמח הנזירים - שרידים של פעם, כמה יפה. יום אחד יהפכו אותה למלון בוטיק...

בקיצור, בטיול תיהנו מ: מקום עם קסם מיוחד, תחנת קמח עתיקה, מסלול קל , אפשר להגיע עם הרכב עד התחנה ולעשות פיקניק ליד הנחל בין הגבעות של הגליל התחתון.
כיף לילדים: בודאי.  ערוץ הנחל הזורם, תחנת הקמח, המסלול שטוח וקל לכל המשפחה, המעיין עין יבקע.
סוג טיול: שילוב של טיול רגלי קצר עם פיקניק לאורך הנחל.
משך הטיול: עד למעין ובחזרה כשלוש שעות. אך ניתן לטייל הכיף כמה שבא לכם ולחזור חזרה. אורך המסלול הלוך ושוב כ 4 ק"מ.
למי מתאים: לכולם למשפחות ,ילדים ,זוגות , חברים...
חינם \בתשלום: חינם לחלוטין
שעות ביקור\טיול: מומלץ בשעות היום, ניתן לעשות קמפינג באזור בכיף.
היכן: מצומת יגור פונים צפונה  לכביש 70, חולפים על פני צומת חסידים ואת צומת זבולון, עוד דקה נסיעה ונראה ירידה משולטת ימינה מהכביש  עם שלט לכיוון הכפר ראס עלי לחוואלד ולבית העלמין תל רגב. נפנה ימינה ניסע עם כביש נפנה מיד בצומת T שמאלה, ושמאלה שוב. (אם הגעתם לכיכר עגולה, לפני הבית עלמין, חזרו כ 150 מ' ופנו בפניה שעברתם על פניה). סעו ישר, הכביש יהפך לדרך עפר נוחה לכל כלי רכב, עד שתראו רחבת עפר גדולה, המשיכו  ופנו ימינה עם הדרך. כאן כבר תזהו את נחל ציפורי הזורם בין הגבעות, עוד כמה מאות מטרים ואתם ליד תחנת הקמח. החנו לאורך הדרך וצאו לטייל.

 

תחנת קמח הנזירים – בנחל ציפורי.

הדבר המרשים הראשון שתיהנו לפגוש זאת תחנת הקמח העתיקה הממוקמת לצד הנחל. המבנה המרשים עבר כמה גילגולים. בתחילת דרכו היה תחנת קמח אזורית אותה רכשו נזירים לפני מעל ל100 שנה וטחנו בה לתושבי הכפרים, אך עם הגעת טחנות הקמח הפועלות על חשמל, לא היה צורך יותר בשירותיה של הטחנה והיא הפכה לדיר חזירים... בימינו הטחנה עברה לידים פרטיות שהסבו אותה למקום לאירועים. לפני כ 10 שנים ביליתי בה באירוע בר מצווה. אך גם יוזמה זאת הסתיימה. כיום המבנה היפה עובר פעולות שימור ויש מצב שההוא יהפך לבית מלון בוטיק... בינתיים  אתם מוזמנים להגיע וליהנות מהמקום הקסום.

יוצאים לטייל לאורך הנחל.

לצד הנחל יש שני שבילים ,שביל ישראל היוצא ממש משער תחנת הקמח לאורך הנחל, מי שמחפש טיול קצר באזור יכול לטייל איתו לאורך הנחל והשדות לחזור חזרה לתחנה.

 

טיול רגלי  אל עין יבקע

הסימון כחול שנמצא לאורך הדרך עפר בה חנינו ובהמשך יתקרב לאורך לנחל, יוליך אותנו, כשני ק"מ, לצד הבוסתנים למעיין עין יבקע, המזין את נחל ציפורי ומזרים מים אל מתחנת הנזירים. הדרך עד לעין יבקע היא כשני ק"מ. לשכשך רגלים במים  ומכאן נחזור אל התחנה והרכב. למי שרוצה ניתן עוד להמשיך במעלה הנחל אל עבר הישוב הבדואי כעביה. שהוא ישוב קבע של הבדואים שהיו נוודים לאורך כל חייהם, זה אחד מישובי הקבע ששינו את אורחות חייהם בימים המודרנים בהם אנו חיים.

 

טיול קצרצר או המסלול לעין יבקע – בכל מקרה תיהנו מטיול באזור היפה.

 אזור זה של הגליל התחתון מאופיין בגבעות נמוכות, המסלול שטוח ונוח. אתם יכולים ללכת לאורך השביל, לחזור ולעשות פיקניק לצד הנחל, לשכשך רגלים במים ופשוט ליהנות מהפשטות של הגליל התחתון.

 

מצב ניקיון ושיקום  נחל ציפורי

הנחל נמצא בתהליכי שיקום וטיהור כבר הרבה שנים. לאחר שסבל מהזנחה. אנחנו ביקרנו בו במרץ 2013 והתרשמתי שהמים נקיים על מנת להכניס רגלים ולשכשך. בכל מקרה שימו לב למצב המים כשאתם במקום. כל האזור נמצא בתהליכי פיתוח להנאת המטילים ותיירים, ניטעים בו עצי פרי ובוסתנים. מכשירים מקומות לפיקניק.

שומרים על הנחל

אנחנו שמחים שהמקום מיועד לטיול והנאה ומקווים שמצאתם את האזור נקי ומסודר. אני מבקשת ממכם אישית להשאיר אותו יפה וקסום לבאים אחריכם. יש לנו נחל ציפורי אחד בואו נשמור עליו ביחד!

 מידע שימושי

לטיולים  נוספים מומלצים באזור

למסעדות באזור

לאטרקציות באזור

לקמפינג האזור

לצימרים באזור