תודה והמון הערכה ל: 

לרוז חיים
SOUND SYSTEM
יוצר מוזיקת רגאיי  מגניבה 
 המלווה את הקליפים  
של הטיולים ב"כיף בישראל".

תודה לגבריאל מאיר הלוי
על השיר "הללו הוא"
בקליפ פתיחה של
אתר כיף בישראל

 

שמורת נחל הבניאס \ חרמון -  חלק ב'.

מפל הבניאס והגשר התלוי

טיול קצר ויפהפה בנחל מלא מים, נחל החרמון או בשמו השני נחל הבניאס הניזון ממעיינות הנובעים מתחת להר החרמון, אותם נבקר בחלק א' של השמורה. בקטע הזה של הנחל שהוכשר למטיילים ניהנה מלראות את עוצמת המים, החיבור שלהם לסלעים לצמיחה העוטפת אותם. טיול רומנטי מוצל ונעים.

נחל החרמון \ בניאס

 בשורה טובה - כרטיס כניסה אחד מאפשר לכם כניסה לשתי שמורות הטבע של נחל החרמון - שמורת נחל חרמון חלק א' וחלק ב'.

המבקר בשמורות נחל חרמון יופתע לגלות שהיא מורכבת משני חלקים אותם נבקר בעלות של אותו כרטיס. בחלק א'- נבקר במעיינות נחל החרמון בתחילת זרימתו של הנחל, בעתיקות של ישובים שהוקמו על שפת הנחל ועוד המון היסטוריה משולבת במים. בחלק ב' של השמורה בו אנו נמצאים כעת, מרחק נסיעה של 10 דקות מהראשון, נתחבר לעוצמה וליופי של הנחל , נטייל על השביל התלוי מעץ ממש מעל הנחל השוצף, ניהנה מהליכה לצד הנחל ונתפעם ממפל הבאניאס הרחב והיפה. כפי שאמרתי כרטיס כניסה אחד לשני השמורות שביחד חושפות בפנינו את סיפורו של נחל החרמון הנפלא שלנו.

טיול  רגלי המחבר בין שני השמורות 

ישנו טיול רגלי המחבר בין שמורה א לשמורה ב. מסלול קווי, נהדר של טיול בין היא מעינות החרמון לאורך הנחל עד למפל הבניאס. במקרה זה צריך שני רכבים או לתפוס טרמפ חזרה לשמורה א. אך גם בטיולים המעגליים בכל אחת מן השמורות של נחל החרמון יש המון יופי של הנחל.

שמורת נחל החרמון - אחד מהמקומות היפים בישראל – בואו ליהנות.

בקיצור, בטיול תיהנו מ: נוף הרים של הרי רמת בגולן, נחל חרמון זורם יופי קסום, שביל עץ תלוי מעל נקיק של הנחל – השביל הכי יפה בארץ, שקט ושלווה. 
כיף לילדים: בוודאי, כיף ליהנות בטבע, הבן שלי התמגנט למים הזורמים וטיפס על כל סלע שהוא ראה בדרך.
סוג טיול: טיול קצר, מעגלי בתוך השמורה כולל ירידה ועליה של הר.
משך הטיול: כשעה וחצי כולל עצירה להרגעות ומנוחה ליד הנחל. 
למי מתאים: לכולם, למשפחות, לזוגות לחברים וכו' 
חינם \בתשלום: בתשלום, 27 ₪ למבוגר – ממליצה לעשות בכניסה כרטיס מטמון המקנה כניסה שנתית חינם לכל שמורות הטבע בארץ. 
שעות ביקור\טיול: מהבוקר עד 16:00. 

היכן: 15 דקות נסיעה מקריית שמונה על כביש 99 ,על התפר שבין אצבע הגליל לרמת הגולן.
כיצד מגיעים :פונים ימינה מכביש 90 אחרי קריית שמונה לכביש 99. שהוא כביש גישה להמון טיולים ואטרקציות באצבע הגליל, נוסעים ישר עד שפוגשים שלט ופניה ימינה לבניאס. שימו לב. יש שתי שמורות הראשונה על הכביש היא המפל והשניה ממנה מומלץ להתחיל ניא המעינות של נחל החרמון\הבניאס.

מפל הבניאס \ מפל החרמון

שמורת נחל החרמון.

מסלול קצר ונעים. מהחניה שביל בסימון אדום יוביל אתכם לתחילת המסלול, נרד מן ההר אל הנחל הזורם מתחת, בסוף הירידה נראו בבירור את הכניסה לשביל התלוי,

השביל התלוי מעל נחל הבניאס

השביל התלוי מעל נחל החרמון

חוויה יוצאת דופן בארץ ישראל,לרגע ניתן לחשוב שאנו חיים במקום שבו מים זורמים בטבע זה מראה שיש בשפע. עצרו אל תמהרו ,תנשמו את המראה, תחרטו אותו בזיכרון שתוכלו להתענג עליו כשתהיו הרחק ממנו במקום אחר... השביל הוא די קצר אך מרשים מאד, מכאן דרך נעימה הולכת לאורך הנחל עולה מעליו ואז יורדת לאחר כמה דקות הליכה יגיע לאוזניכם צליל המפל.

מפל הבניאס

מפל הבניאס גובהו כ10 מטרים מקום נפלא לפיקניק,כמובן להצטלם ופשוט ליהנות משפע המים. מליד הנחל יוצא שביל קצר וקל במעלה ההר ועוד כמה מטרים ואתם בחזרה בחנייה.

ימית ורואי נהנים מפקניק בשביל התלוי מעל נחל החרמון

שלושה נחלים יצאו לדרך – בים בם בום

נחל חרמון או בשמו הערבי – הבניאס, הוא אחד משלושה נחלים החוברים להם יחדיו ויוצרים עבורנו את נהר הירדן שלנו הזורם את הכנרת. לנקודת החיבור של הבניאס והחצבני לחצו כאן.

מידע שימושי:

-אין אישור להיכנס למים בשמורה ,על מנת להרגיש את מי נחל הבניאס אתם מוזמנים בסוף הטיול (לאחר שבקרתם גם בחלק א' מעינות הבניאס. לנסוע בכיף לשמורת יום נחל הבניאס, שם יש זולות נהדרות לפיקניק וטבילה.

-עוד שמורות יום נפלאות יש לנחל שניר\נחל החצבאני, שם ניתן בחינם לעשות פיקניק ולהנות מזרימת הנחל היפה.( השמורה היא לביקור ,פיקניק,מנגל בלבד ולא ניתן לישון בה).או לבקר בכל טיול מים שיש באזור.

-לא לפספס - שתים במחיר אחד - כרטיס כניסה לשמורת מפל הבניאס והגשר התלוי מקנה גם כניסה לשמורה של מעינות נחל הבניאס\חרמון.

-שימרו על הניקיון ותיהנו מטבע שופע ונקי.

-במקום מרכז מידע וחנות מזכרות עם שתיה קלה, גלידות וקפה.

כיצד מגיעים: פונים ימינה מכביש 90 אחרי קריית שמונה לכביש 99. שהוא כביש גישה להמון טיולים ואטרקציות באצבע הגליל, נוסעים ישר עד שפוגשים שלט ופניה ימינה לבניאס. שימו לב. יש שתי שמורות אנו רוצים להתחיל עם שמורת מעיינות הבניאס ולאחר מכן לבקר בשמורה של מפל הבניאס והשביל התלוי הנפלא מעל הנחל.

טיולים נוספים מומלצים באזור: שמורת הבניאס חלק ב' – מפל הבניאס והגשר התלוי, שמורת נחל שניר,שמורת נחל דן,חורשת טל – לפיקניק שחיה וקמפינג,מפל סער,מצודת נמרוד,ברכת רם,הר החרמון,נווה אטיב,יער אודם,שמורת יום נחל החרמון,שמורת יום נחל חצבאני\שניר ועוד...