תודה והמון הערכה ל: 

לרוז חיים
SOUND SYSTEM
יוצר מוזיקת רגאיי  מגניבה 
 המלווה את הקליפים  
של הטיולים ב"כיף בישראל".

תודה לגבריאל מאיר הלוי
על השיר "הללו הוא"
בקליפ פתיחה של
אתר כיף בישראל

 

העיר חמת העתיקה על מעינות חמים מול הכנרת 

טיול קצר ומרגש לשרידי עיר עתיקה על שפת הכנרת, קדומה לעיר טבריה.
במקום נובעים מי מעינות חמים הידועים בשם - חמי טבריה המבעבעים מהאדמה, ניתן לראות במקום את האדים של המים החמים בוקעים מהאדמה! במקום יש גם ברכת שכשוך רגלים קטנה חמימה להנאת המבקרים.

בואו ליהנות מביקור בבית כנסת עתיק ובו פסיפס יפהפה הקדום בארץ.
קסם של מקום ששווה לבקר.

כאשר אתם מבקרים בעיר חמת העתיקה, דמיינו את אבות אבותינו, נכנסים לטבילה במעינות המרפאים לאחר מכן מתפללים  בבית כנסת היפה לצד האגם, משם הולכים לביתם לארוחת דגים טרייה ונהדרת.
איכות חיים מהמדרגה בראשונה, ממליצה לכם ללכת בדרכם.

 בניין החמאם שנהיה למוזאון מחכה לכם על שפת הכנרת דרכו תגלו עולם עתיק של תפילה יהודית ומעינות מים חמים

 הכניסה לגן לאומי חמת 

בקיצור תיהנו מ: פסיפס עתיק ויפהפה, האווירה בבית הכנסת העתיק, שרידים של בתי מרחץ במקום מתקופות שונות, הנוף של הכנרת ממול, ברכת שכשוך חמודה לילדים.
כיף לילדים: בוודאי, תעלת המים החמים הזורמת לאורך הגן, ברכת השכשוך החמימה, בית הכנסת העתיק, האווירה בגן.
היכן: דרומית לעיר טבריה ליד חמי טבריה.
סוג טיול: קל, ביקור מרגש במקום מיוחד.
משך הטיול: בין חצי שעה לשעה.
למי מתאים: לכולם, למשפחות עם ילדים, לחברים, לכל מי שיש לו כרטיס מטמון – הכי עדיף.
שעות פתיחה: ימים א'-ה' ושבת 8:00-17:00. בימי שישי וערבי חג 8:00-16:00.
טלפון: 04-6725287
בסופי שבוע הדרכות על ידי מתנדבי הגן בשעות הבוקר 10, 11, 12. צלצלו לוודא שההדרכות מתקיימות.
בתשלום\ חינם: בתשלום. המקום הוא גן לאומי. המלצה שלי רכשו כרטיס מטמון לכל הגנים הלאומים בישראל ואז המון מקומות וטיולים נהדרים יפתחו בפניכם.
דמי כניסה: מבוגר 15 ש"ח, ילד מעל גיל 5 – 7 ש"ח.
כיצד מגיעים: הגן הלאומי נמצא בכניסה הדרומית לעיר טבריה ליד "חמי טבריה" מתחת למתחם הקבר של רבי מאיר בעל הנס.
מרחק מחניית הרכב :50 מ'.

זה משלנו!!

במרכז הפסיפס גלגל המזלות עם כיתוב בעברית

זה משלנו!

מתחם בית הכנסת בלב העיר חמת מול הכנרת

זה משלנו!

האריות סמל יהודי ובאמצע שמות התורמים ביוונית לבנית בית הכנסת

מרגש לחבר את הקצוות עבר והווה בעיר חמת טבריה 

העיר חמת העתיקה – עיר ספא של מעינות מים מנרלים. 

 העיר חמת העתיקה היא חלק משרשרת הישובים הקדומים בכנרת ובגליל
בחמת התגלה בחפירות בית כנסת מפואר בו נשמר באופן נהדר פסיפס גדול ויפהפה, יצירת אומנות מרגשת מלפני כ 1700 שנה. בעיר חמת נבקר ב"בית כנסת של סוורס" המתוארך לפני 1700 שנה. הפסיפס שבבית הכנסת היא עדות חיה וקימת למסורת היהודית של העם היהודי שישב בציון. זהוא בפסיפס את: האריות, שמות התורמים ביוונית, האריות ששומרים על העם היהודי, הלולב, המילה שלום הרשומה בצד המערבי של הפסיפס, שופר, ארון הקודש.

דמינו את אבות אבותינו מגיעים לתפילה וטבילה - היש יותר מושלם מזה 

 

בתי כנסת עתיקים - דרישת שלום וסימן חיים מאבות אבותינו 

אני ממליצה לכם לשלב מידי פעם בטיול שלכם ברחבי הגליל ובכלל ברחבי ישראל, ביקור בבתי כנסת עתיקים. אתם תגלו עולם שלם של רגש יופי וקדושה. המקום העתיק יחדד לכם את הקשר הישיר בינינו , העם היהודי לאדמת ישראל.

יואו איזה חמים המים - החום בבטן האדמה מרתיח אותם ומעלה אותם למעלה 

אוצר ממעמקי האדמה.

העיר חמת התפרסמה בכל ישראל לפני אלפי שנים כעיר מרפא.
אבות אבותינו כתבו – מרחצאות הן תענוגות בני אדם.
כתוב בתלמוד שמותר לרחוץ במים החמים של חמת אפילו בשבת.
העיר העתיקה היתה ממוקמת על 17! מעינות מים חמים הבוקעים ממעמקי האדמה בטמפרטורה של 60 מעלות. מים אלה מגיעים מפעילות וולקנית עמוק בתוך האדמה – כ2 ק"מ מתחממים ופורצים החוצה. בפתח הגן הלאומי תבחינו בארובות עם אדים היוצאות מהאדמה - תפקידן לקרר את המים. מכיוון שחמת ממוקמת האזור לא יציב, שקע אדיר באדמה – השקע הסורי אפריקאי, יש מקומות בהן פעילות וולקנית מחממת את המים ויוצרת מעינות חמים.

המרחצאות העתיקים של חמת

בתוך שרידי העיר העתיקה, לצד שרידי בית הכנסת ובתי העיר חמת תמצאו שרידי מרחצאות רומאיים מלפני כ2000 שנה. זמן השלטון הרומאי בארץ, כמה יפות הקשתות והמים המהבילים הבוקעים מהאדמה לידם. במקום גם מזכרת הימי השלטון התורכי באזור - חמאם תורכי שלם בו מוזיאון שפעל עד לפני כ 60 שנה. חמאם תורכי על שם סולימאן בו נהנו לרחוץ מכובדי טבריה.

סגולות המים - מהרחם של אמא אדמה.

המים הבוקעים ממעמקי באדמה, מכילים מינרלים ומלחים. הם מגיעים לבריכות העליונות בטמפרטורה של 60 מעלות, עוברים קירור ל37-38 מעלות. הטבילה מומלצת לגוף ולנשמה. בחורף ובסתיו זה פשוט חגיגה לגוף! להיכנס למים כמו להכנס לרחם של אמא אדמה.

אתר מרחצאות חמי טבריה

למי שרוצה להתמסר למים הטובים, ממש ממול לגן הלאומי ממוקמים חמי טבריה. כאן תמצאו ברכה גדולה עם מי המרפאים ומגוון טיפולי ספא.
מתחם מעיינות חמי טבריה כולל בריכת מים טרמומינרלית מקורה, בריכת מים טרמומינרלית חיצונית, מוקדי ג'קוזי בבריכות הטרמומינרליות, סאונות (יבשה ורטובה) ואגף ספא וטיפולים, יחד עם בריכה חצי אולימפית חיצונית וחדר כושר חדיש. (יש גם מרחצאות מרהיבים בחמת גדר דרום רמת הגולן מרחק כ45 דקות נסיעה מטבריה.)

למי אסור להיכנס למים

אנשים הסובלים מבעיות לב, אנשים לאחר טיפולים וניתוחים, אנשים עם בעיות קרישת דם, נשים עם ורידים ברגליים. במקום יש מרפאה עם רופא שבודק אנשים ולאור מצבם הפיזיולוגי מחליט עם הם יכולים להיות במים או לא.

כיף לשכשך רגלים במים החמים

ברכת שכשוך קטנה למבקרים

החלק באתר שריגש את הילדים שלי הכי הרבה. כאשר הגענו ביום שבת חורפי שטוף שמש היא ברכת השכשוך. חיש קל הילדים פשטו בגדים ונכנסו בשיא הכיף שלהם לתוך המים החמים. תענוג! 

מעל העיר חמת - מתחם הקבר של רבי מאיר בעל הנס

 ממש מעל העיר ממוקם כמעט 2000 שנה הקבר של הצדיק רבי מאיר בעל הנס. ממיסדי המשנה היהודית. תלמידו של רבי עקיבא ומורו של רבי יהודה הנשיא. ממחברי המשנה - ספר המאגד את התורה שבעל פה של היהדות.
האתר פתוח בימי השבוע – סגור בשבת ואתם מוזמנים לבקר, לבקש ולהתפלל.

 קצת על ההיסטוריה של חמת.

חמת הייתה עיר עתיקה שישבה על מעינות החמים שסגולות המים שלהם הגיעו למרחוק. טבריה נוסדה צפונית לעיר כעיר נפרדת עד שלפני כ1000 שנה הן אוחדו.
בחפירות נמצאו שלושה בתי כנסת זה על גבי זה. כאשר רעידות אדמה הרסו את הבתים באזור ועל הישן היה צורך לבנות מחדש... רצפת הפסיפס במקום היא מהקדומות בישראל. היסטוריונים עתיקים סיפרו כי בחמת" נמצא מעיין מים חיים המעלים לרפואה".
האם התפללו חברי הסנהדרין בבית הכנסת בחמת – ניתן לשער שכן. בית כנסת זה היה פעיל בתקופה שריכזו את ספרי המשנה והתלמוד. חכמי הדור שגרו בטבריה היו מגיעים למרחצאות וסביר להניח שהתפללו בבית כנסת זה ממש.

למידע נוסף על חמת לחץ כאן.

בואו להתרגש בחמת העתיקה

הדיון לגבי הפסיפס

ניתן לראות בבירור מוטיבים יוונים בפסיפס כמו אל השמש במרכז, דמויות של מזלות על גלגל המזלות היפה לצד אריות, מנורות, ארון קודש שהם סמלים יהודיים מובהקים. רבים שואלים את עצמם כיצב התירו לשים סמלים פגנים בבית הכנסת? ובכן  אולי השלטונות דרשו אותם כהיתר לבניית בית הכנסת, אולי היה מקובל בתקופה הספציפית הנ"ל לסטות מן ההוראה המפורשת לא תעשה לך פסל ותמונה ולמזג את התרבויות היהודית והפגנית יוונית? רב הנסתר על הגלוי. מה שבטוח שאת התורה הקריאו ולמדו בין כתלי הבית שלפניכם בעברית מלפני מאות ואלפי שנים בישראל והינה אנחנו שוב מטילים בעברית ברחבי הגליל והגולן בארץ שלנו. לעם היהודי יש שוב בית וזה פשוט נפלא!

 איזה יופי!

 מול הגן לאומי  חמת הכנרת בשיא תפארתה

לאחר הטיול בחמת, ממש כמו אבות אבותינו אתם מוזמנים לשכשך רגלים או לשחות בכנרת. יש חוף קטן עם מדרגות ממש מושלם לטבילה. לעלות לברכה מרבי מאיר בעל הנס ולהמשיך לטייל באזור הכנרת המופלא!

כיף להכיר את האתרים המכושפים של הכנרת חמת הוא אחד מהם. 

יום הולדת לאמא שלי

טיול משפחתי למקומות קסומים על שפת הכנרת. יצאנו  לטיול בשבת כל משפחה לכבוד היומולדת לאמא שלי בתמונה עם כל הנכדים שלה. בו ביקרנו בחמת העתיקה, משם המשכנו לירדן הדרומי להאכיל את הדגים השוחים בירדן, עברנו בחנות התמרים בקיבוץ כנרת- תמרים פלוס ולמסעדה לצהריים בבית גבריאל באזור צמח. יום מלא יופי, משפחה, כיף של ביחד וכנרת אחת ויחידה עוטפת ביופי ואהבה.