תודה והמון הערכה ל: 

לרוז חיים
SOUND SYSTEM
יוצר מוזיקת רגאיי  מגניבה 
 המלווה את הקליפים  
של הטיולים ב"כיף בישראל".

תודה לגבריאל מאיר הלוי
על השיר "הללו הוא"
בקליפ פתיחה של
אתר כיף בישראל

 

נחל עמוד התחתון - טיול בין מצוקי הרים נהדרים

 טיול קצר ומדליק לאורך קטע התחתון של נחל עמוד. מצוקי אבן כתומים, אדומים. מערות עתיקות בתוך הסלעים, מעיין הנובע מרבית השנה והמון קסם, שקט ושלווה.

נחל מתחת ועמוד מעל, טיול קצר אל תוך הקניון ומצוקי האבן היפים של נחל עמוד

בקיצור, בטיול תיהנו מ:  טיול לאורך תוואי נחל עמוד העובר בין מצוקים בהן מערות עתיקות. תוך דקות נפגוש את עמוד האבן הגדול והמרשים עליו נקרא נחל - נחל עמוד ורב השנה נוכל ליהנות ממי מעיין עין עמוד הממוקמים ממש מתחת לעמוד האבן.
כיף לילדים: בוודאי, לקפץ בין האבנים ליהנות ממי מעיין עין עמוד, לחפש את המערות הגדולות במצוקים.
סוג טיול: הלוך ושוב, טיול רגלי קצר לאורך תוואי נחל עמוד התחתון.
משך הטיול: כמה שתרצו - ההליכה אל העמוד והמעיין היא כחמש דקות. ממליצה להמשיך במעלה הנחל עוד לפחות כ10 דקות וליהנות מהאווירה של המקום.
למי מתאים: לכולם, למשפחות, לזוגות, לקבוצות חברים.
חינם \בתשלום: חינם לחלוטין.
שעות ביקור\טיול: עדיף בשעות היום ובאמצע השבוע. בחורף ובאביב הנחל זורם וכמובן גם עין עמוד מלא מים לקראת אמצע הקיץ אזור זה מתייבש אך עדיין כטיול בין מצוקים מרשימים הוא מומלץ בהחלט. 

waze: רשמו קיבוץ חוקוק.

שימו לב שנקודת ההתחלה היא לפני הכניסה לקיבוץ כפי שרשום בהמשך: 

היכן: מאד פשוט להגיע. סעו על כביש 90, סובב כנרת . פנו אל עבר קיבוץ חוקוק, הדרך עולה לאחר כ שלושה ק"מ לערך תראו מצד ימין מפרץ חניה בו עמוד של תחנת אוטובוס ושלט קצת נסתר המפנה אל נחל עמוד. תוכלו לזהת בבירור שכאו עובר ערוץ הנחל על פי תוואי השטח. לאחר שחניתם עברו שני שערים למניעת מעברי בקר ולכו לאורך השביל בעקבות הסימון השחור. תוך דקות ספורות יתגלה בפניכם עמוד האבן.

 מעיין עמוד ממוקם לו הישר מתחת לעמוד האבן וכיף ליהנות בו בחורף אביב ובתחילת הקיץ

נחל עמוד תחתון - אל עמוד האבן המפורסם והמעיין

נחל עמוד זורם לו לאורך 21 ק"מ, ממרומי הרי מירון דרך הרי הגליל העליון לתחומי הגליל התחתון, באזור הכנרת הנחל זורם לו בקניון עמוק ויפהפה.  ממש באזור של הטיול שלנו ממוקם מעל תוואי הנחל עמוד אבן גדול ומרשים בגובה של כ 20 מטר, עליו קרוי שמו של שנחל כולו.

נהנים בנחל עמוד התחתון

עמוד האבן ומעין עמוד

בטיול שני פיסות טבע המשלימות אחת את השניה  ויוצרות פינת חמד שכיף לבקר. אחד הוא עמוד אבן גדול וחסון, אותו עמוד ניתק לאורך אלפי שנים של חיכוך וזרימת המים והוא עומד לו מול הנוף, משקיף על הסביבה כמלך על ארצו. מתחת לעמוד הגדול נובע נמצאת פיסת טבע יפה מספר שתים: מעיין קטן וחמוד מעיין עין עמוד.

השילוב של מים צלולים בבריכת מעין קטנה למרגלות עמוד האבן מרשים - פשוט מקסים. 

מד המים בנחל

בחורף נחל עמוד זורם ויש לחצות אותו בקפיצות מעל המים כמה פעמים עד שמגיעים לעמוד האבן. באביב ובתחילת הקיץ הזרימה יפה וחלשה ויש מים בעין עמוד הממוקם למרגלות העמוד. 
בשיא הקיץ ובסתיו רב הסיכויים שבנחל יהיה יבש. אתם מוזמנים לטייל בין המצוקים וליהנות מהשקט ומהאווירה של הטבע.

הגענו לביקור בתחילת חודש יולי וכפי שרואות עינכם, המעיין נובע וממלא את הבריכה הקטנה במים צלולים לשמחת הילדים... .

מצוקי אבן יפים של נחל עמוד

מערות אבן  ומצוקים קדומים

באזור טיול זה כמה מערות אבן עתיקות בנות עשרות ומאות אלפי שנים. ב1961 הגיעה לאזור משלחת מיפן שמצאה במערה שלד של אדם קדמון כמעט בשלמותו...

המצוקים של נחל עמוד היוו לאורך אלפי שנים מקום קינון מרכזי של עופות דורסים כגון נשרים ועיטים ולהמון ציפורים אחרות. בימינו יש הרבה פחות ציפורים באזור אך עדין תוכלו ליהנות מציוצם של הציפורים כאשר תשבו על אחד מהסלעים בין המצוקים  ותיתנו לשקט ולקולות הטבע לעטוף אתכם.

נקודת הכניסה לטיול נחל עמוד, ברקע ניתן לראות את העמוד הידוע

מסלול הטיול 

זהוא טיול הלוך ושוב, בתמונה מעל אנו רואים את שער הכניסה לטיול. ברקע תוכלו להבין כמה קרוב ממוקם העמוד והמעיין הממוקם למרגלותיו. לכו כמה שאתם חפצים לאורך מסלול הנחל המסומן שחור, תיהנו, תתרשמו ממצוקי הקניון היפה וחזרו לרכב באותה דרך שהלכתם. תוכלו לזהות את סימון שביל ישראל בצבעים לבן כחול כתום ההולך לאורך תוואי נחל עמוד במקביל לסימון השחור.

ניקיון האזור

לעיתים יש עדרים של פרות שרועות באזור ומשאירות אחריהן ערמות של .... קפצו מעליהן והתקדמו במעלה הנחל לאזור יותר נקי ומסודר. האזור בדרך כלל נקי. בבקשה שימרו על הנחל. קחו את האשפה עמכם חזרה לרכב.  יחד נשמור על ישראל יפה ונקייה למען כולנו.

מצוקים ומערות עתיקות בנחל עמוד

זרימת נחל עמוד

 נחל עמוד מתחיל מגובה של 1201 מ'  באזור הרי מירון בגליל העליון ויורד בינות ההרים עד לגובה הבקעה והכנרת הממוקמים  מתחת לפני הים  ב201- מ'. ירידה של כ 1400 מטר!!
הנחל מסיים את נדודיו הארוכים ונשפך אל הכנרת צפונית לקיבוץ גינוסר.

מצוקי נחל עמוד התחתון

מידע שימושי: