תודה והמון הערכה ל:

SOUND SYSTEM
יוצר מוזיקת רגאיי  מגניבה
 המלווה את הקליפים
של הטיולים ב"כיף בישראל".

תודה לגבריאל מאיר הלוי
על השיר "הללו הוא"
בקליפ פתיחה של
אתר כיף בישראל

נחל קטלב - אל הנחל הקסום

נחל קטלב הוא טיול קסום בין הר לנחל במסלול מוצל ויפהפה בהרי ירושלים - ירוק בעיינים באזור מרהיב ביופי. כיף בישראל

בקיצור תיהנו מ: נופים, טבע ירוק, מעינות קטנים לאורך הדרך, נוף משגע.
כיף לילדים: בהחלט, המסלול הקצר והקווי. הנוף והמרחבים ישגעו אותם.
סוג טיול: יש כמה מסלולי טיולים במקום. קצר ומעגלי, טיול לכולם בין חצי שעה. מסלול קווי כשעתים בירידה ומסלול למיטב לכת כארבע שעות.
חינם

איך מגיעים: למגיעים מירושלים - נוסעים בכביש מספר 386 מירושלים דרך עין כרם לבית שמש. זוהי נסיעה של כ-20 דקות בדרך מפותלת עד לצומת בר גיורא. בצומת בר גיורא פונים ימינה, ומיד מצד ימין רואים שלט המכוון לנחל קטלב ול"בר גיורא" - מסעדה ומרכז מידע של קרן קיימת. לאחר הפנייה ימינה פונים שוב ימינה על פי שילוט למגרש החניה של נחל קטלב

למגיעים ממישור החוף - פנו לכביש 38 (שער הגיא - בית שמש - בית גוברין) פנו בבית שמש בכניסה המרכזית בעקבות השילוט למערת הנטיפים. עוברים את בית שמש בנסיעה על כביש 3866 וממשיכים עם הכביש עד לפניה שמאלה לעבר נס הרים ובר גיורא (שימו לב לשילוט המפנה לעבר מערת הנטיפים).
בצומת זו פונים בעקבות השילוט שמאלה ומתחילים לטפס עם הכביש (3866). לאחר נסיעה בכביש יפהפה של 9 ק''מ, רואים מצד שמאל של הדרך תחנת מידע של רשות הטבע והגנים . מיד עם הירידה מהכביש לעבר תחנת המידע ישנה פניה ימינה לדרך עפר, שמובילה לחנית הרכבים לנחל קטלב.

הוראות הגעה לנקודת סיום, הקפצת רכבים:

לאלה שעושים את המסלול הקווי המומלץ. ממשיכים ישר עם הכביש למורד ההר לכיון מזרח, (פונים שמאלה מחניון בר בהר) .ממשיכים שמאלה עוד כ-200 מטרים על כביש 3866 עד לצומת בה פונים שמאלה לכיוון ירושלים (כביש 386). לאחר ירידה של כ-5 ק''מ, מיד לאחר שכביש חולף בגשר מעל מסילת הרכבת [5], פנו שמאלה לדרך עפר טובה המסומנת בסימון שבילים אדום. סעו עם דרך זו כ-3 ק"מ עד לחניון תחנת הרכבת בר גיורא, שם יש להשאיר את הרכב השני. הנסיעה בדרך העפר טובה לכל רכב.
סהכ" הקפצה תיקח כ חצי שעה הלוך ושוב בזמן הזה אתם יכולים להתחיל ליהנות מהנופים.

Waze: בר בהר
ואז לחצו על: בר בהר 3866

נחל קטלב

טיול נפלא לכל המשפחה, בטיול תיהנו מנופים מרהיבים, נפגוש מעינות מים מהם השקו את הבוסתנים אנשים שחיו כאן בעבר. נחל קטלב יורד מההרים ומתחבר לנחל שורק, נחל שכיף להכיר.

תחנת מידע מסודרת של קק"ל

נחל קטלב הוא אחד המסלולים המסודרים באזור הרי ירושלים. מחכה לכם חניון מרווח ומסודר עם תחנת מידע שפועלת בשעות היום גם בסופ"ש וגם אם היא סגורה יש שלטי הסברה.
לצידה יש מסעדה\ בית קפה שעמוס מאד בשבתות. אתם מוזמנים להביא עמכם פיקניק מהבית וליהנות ממנו מול הנוף לפני או אחרי הטיול.

מסלולי טיולים בנחל קטלב.

מהחניון המסודר יוצאים כמה מסלולים:

יורדים, יורדים יורדים...

מסלולים קלים מאד לכולם:

שביל נשות הדסה – השביל יוצא מהחניון, ברומו של ההר, אורך השביל כ 750 מ', מותאם לעגלות, לאורכו מגרשי משחק וספסלים בסופו תצפית נוף בשם "נופי שורק" להרי ירושלים.

שביל שוסטר - טיול תצפיות ונוף - מסלול קצר ומעגלי של כחצי שעה, סובב הר, תצפית לנחל קטלב ולהרי ירושלים הירוקים, מתאים לכולם. נצא בשביל מתחנת המידע בעקבות הסימון לבן – שחור – לבן לאחר כרבע שעה נעקוב אחרי סימון השבילים, מהשביל הראשי מתפצל שביל קטן יותר מסומן בלבן – אדום – לבן, נפנה בו ימינה, השביל מתפתל סביב גבעה כ 100 מ' של חורש ונופים משם ישנו מעבר חזרה לחניון ממנו יצאנו.

מסלולי טיול ארוכים אך הכי מומלצים:

אל נחל קטלב - מומלץ! מסלול קווי, דורש הקפצת רכבים קצרה למורד ההר. מסלול לא קשה במיוחד, מרביתו בירידה, מוצל. יורדים לתוך נחל קטלב הקסום, כשעתים קלילות, נקודת סיום ליד גשר הרכבת לירושלים. מסלול נפלא לכל גיל, ירידה מתונה ונעימה בטוואי הנחל. קטנטנים על מנשאים.

בטיול המעגלי הארוך - אל הנחל וחזרה למעלה - מסלול מעגלי, אתגרי הכולל בתוכו ירידה ירידה נעימה לנחל קטלב אך מגשר הרכבת חוזרים בעליה לתחילת המסלול. כארבע שעות, טיול משגע, העליה שווה את המסלול, למי שרוצה טיול אמיתי לתוך הטבע והנוף.

כיף בישראל

יורדים בעקבות הסימון השחור - תענוג של מסלול!

במפה מסומנים שבילי הטיול, והיד מראה על נקודת הסיום ליד תחנת הרכבת - החניה מראה את תחילת המסלולים.

מסלול הטיול נחל קטלב – מסלול קווי או מעגלי.

יורדים אל הנחל. המסלול הקלאסי של נחל קטלב יורד מהחניון את ההר לתוך הנחל עד שהוא פוגש בנחל שורק.

מסלול נחל קטלב

בחניה המסודרת ממוקמת תחנת מידע נצא ממנה בעקבות הסימון הלבן – שחור – לבן למסלול, הנוף יפתח לפנינו, הרי ירושלים מפתיעים בעצמתם, המשיכו עם שביל כרבע שעה עד שתגיעו לפיצול, סימון שחור יורד סימון כחול ממשיך. פנו ימינה המשיכו עם הסימון הלבן- שחור- לבן לתוך הקסם של ההר.

מעינות ובוסתנים

השביל יורד, בדרך נזהה שני מעינות קטנים, הראשון מעיין עין גיורא, פעם חיו כאן אנשים שהשתמשו במי המעיין לגידולים ולשתיה, היום המעיין יבש בדרך כל, נמשיך עם השביל בדרך נזהה עצי פרי כתאנה ושקדיות. חפשו את עץ הקטלב הנפלא שצבע גזעו אדום, על שמו קרוי הנחל.

כאשר תגיעו לתחתית הנחל פנו שמאלה והמשיכו עם הסימון השחור, הנחל יבש רב ימות השנה אך יש בו קסם של חורש וחלקו מוצל. השביל יקח אתכם לחיבור של נחל קטלב עם נחל שורק. תעברו תחת גשר הרכבת החדשה אחרי הגשר תזהוא מבנה של תחנת רכבת עתיקה בזמן שהרכוב היו נוסעות על קיטור והיו משתשמים במי הנחלים להפעילם מכן נעבור על גשר מעל נחל שורק. שימו לב!!! אסור להיכנס למים – אילו מי שפכים מטוהרים! רכב המאסף יחכה לכם מעבר נחל שורק. וזוהיא נקידת הסיום של הטיול.

מסלול מעגלי אתגרי לפניכם.

לרוצים ולהמשיך לטייל ואוהבים לטפס על הרים, סימון ירוק ליד הגשר הרכבת יקח אתכם בתלילות במעלה ההר בדרך אל דיר א שיח. דיר א- שיח הוא קבר שיח ומסגד מרשים העוצד כמעט בשלמותו. בחצר המסגד יש בור מים. נמשיך עם השביל הירוק עד שנפגוש את השביל הכחול, פניה שמאלה תיקח אותנו עוד כ 2 ק"מ חזרה לחניון.

כיף בישראל

הגשר בסוף המסלול - מעבר לגשר זורם נחל סורק, מעליו עוברת הרכבת לירושלים.

לסיכום

הרי ירושלים הם אזור נפלא לטיולים ירוקים בחורש ים תיכוני. המשיכו לטייל ולגלות עוד מסלולים וטיולים נהדרים באזור.