תודה והמון הערכה ל: 

לרוז חיים
SOUND SYSTEM
יוצר מוזיקת רגאיי  מגניבה 
 המלווה את הקליפים  
של הטיולים ב"כיף בישראל".

תודה לגבריאל מאיר הלוי
על השיר "הללו הוא"
בקליפ פתיחה של
אתר כיף בישראל

 

הר צפחות

כיף בישראל

הר צפחות ממוקם קרוב לקו המים של ים סוף. המסלול מתחיל מצד אחד שלו מטפס לתצפית מרהיבה של מדבר וים וממנה השביל יורד לכיוון הים כאשר הרי אדום והים הכחול מהפנטים את המרחב.

הטיול של הר צפחות מרהיב ביופיו – אל תפספסו – ממליצה בוקר אחד להקדיש זמן ולחוות חוויה מיוחדת במינה בהר צפחות.

בקיצור תיהנו מ: הליכה קצרה במדבר מול נופים משגעים ותצפית מרהיבה.
כיף לילדים: בהחלט, המסלול מגניב ביותר. הם יהנו בכל הנופים והמרחב. מגיל 6 בקלות, ילדים קטנים יותר לאט, אבל בכיף.
סוג טיול: כמעט מעגלי ( פרטים בהמשך), כ שלוש שעות, 3.5 ק"מ, מתאים לכולם, המסלול כולל עליה וירידה שעם קצת רצון ומאמץ מתאימה לכולם באחריות.
חשוב: יש לקחת במים, כובע, לא מומלץ בעונה החמה - מומלץ בכל שאר השנה, שימו לב בירידה יש כמה מקומות תלולים – שימרו על הילדים, לא להיכנס בחושך, כניסה עד ארבע שעות לפני השקיעה.

איך מגיעים:

ניסע על כביש 90 מהעיר אילת לכיוון מעבר הגבול טאבה, נחלוף על פני הנמל אחר ק"מ וחצי נזהה בקלות פניה ימינה לתוואי "נחל שלמה" (לצד הפנייה נמצא "בית ויליאמס" - מבנה אבן מוקף עצים שימש כמקום מגוריו של הגיאולוג הבריטי ויליאמס)  ניסע בכביש אספלט קרוב ל- 2 ק"מ, הדרך מסומנת אדום, אחרי כ- 2 ק"מ, בפיצול הדרך, יש לבחור את הסעיף השמאלי (דרך עפר לא סלולה אך עבירה לכל רכב, למעט לאחר שטפונות משמעותיים). נחלוף על פני חוות הגמלים ואחרי כמה מאות מטרים, בעיקול של הנחל, נגיע לחניון הלילה בשפך נחל צפחות לנחל שלמה. כאן נשאיר את הרכב - מרחק נסיעה של כחמישה ק"מ מנקודת הסיום לנקודת ההתחלה.

על מנת לקצר את הטיול אני ממליצה להגיע להחנות את הרכב בנקודת ההתחלה למרגלות הר צפחות. נקודת הסיום היא על הכביש הראשי ליד חוף אלמוג בו עוברות עשרות מוניות כל הזמן.
כאן ממליצה לקחת מונית כ 10 דקות נסיעה, חזרה לרכב, כך תוכלו לחסוך הליכה מיותרת חזרה לרכב.
זאת הדרך הפשוטה ביותר ליהנות מהטיול בקלות ובכיף!

Waze רשמו: נחל שלמה
מהנקודה שהוויז לוקח אתכם סעו ישר  בעקבות הסימון האדום עוד כדקה, פנו שמאלה במזלג, סעו כמה מאות מטרים עד שתראו שלט ואזור חניית לילה למטילים לצד עץ שיטה. זאת נקודת ההתחלה סימון ירוק יקח אתכם אל הר צפחות.

כיף בישראל

לצאת מהעיר אל ההרים סביב לה

הר צפחות יוציא אתכם מהבילויים של העיר אילת אל הנופים המהממים של ים סוף וההרים הסובבים אותו. טיול תענוג, מתאגר ומתגמל!
מסלול הטיול: מהחניה נלך בנחל צפחות – לאורך הסימון הירוק כ 20 דקות, הרי אילת סובבים אתכם. הסימון הירוק יחבור לסימון של שביל ישראל, כאן מתחילה עליה לא ארוכה – כ 20 דקות. הר צפחות הוא כ 275 מ' בלבד. השביל עולה למעלה\ הרי אילת יפתחו מול עינכם במגוון הצבעים.

אל עבר נקודת התצפית - בסוף העליה יש רגע של קסם כאשר ים סוף והרי אדום מתגלים בפניכם! חגיגה של מים שמים והרים. יופי וקסם מושלם! מהתצפית נרד לכיוון ים סוף עם המסלול המסומן כחול שיתחלף לסימון ירוק לכיוון מזרח - לים הכחול. כחצי שעה – 40 דקות של ירידה, יש לשמור על הילדים יש כמה קטעים תלולים. בסוף הירידה תגיעו לחוף אלמוג ולבית ספר שדה אילת. כאן מומלץ בפשטות לתפוס מונית לנקודת ההתחלה – היכן שהשארתם את הרכב ( 7 דקות נסיעה...).

כיף בישראל 

תצפית הר צפחות -  ארבע מדינות סביב ים כחול

הר צפחות ממוקם בקו ראשון למי ים סוף ולכן התצפית ממנו מרהיבה. נקודת תצפית ייחודית ממנה רואים ארבעה מדינות. מצריים, ישראל, ירדן וערב הסעודית. ניתן לראות את אי האלמוגים בסיני, את העיר אילת, את עקבה - עיר הנמל והתיירות הירדנית ובאופק ממול את ערב הסעודית.

כיף בישראל

עולים אל עבר נקודת התצפית - עליה קצרה  - שווה כל מאמץ!

סלע הצפחה

הרי אילת הם הרים מיוחדים הבנויים ממגוון אבנים עתיקים שלפני מאות שנים ברעש אדמה בקעו ממעמקי כדור הארץ.
הם נקראים הרים מסלעי יסוד – סלעי גרניט וסלעי חול הנוצרים מבליית גרניט.
הצפחה היא בעצם סוג מיוחד ונדיר של אבן. בזמן שנבקעה האדמה וממנה יצאו סלעים עמוקים, במקום זה היה חום אדיר גדול משאר האזור. החום צרב את הסלע והפך אותו לאבן מיוחדת ומאד יקרה - לאבן הצפחה.
האבן הבנויה שכבות עם גוון אפור ירקרק ונהוג להשתמש בה לעשיית רעפים ועוד.


לסיכום

כיף ומרגש להכיר את הטבע המרגש והעוצמתי הסובב את העיר אילת.
ממליצה בכיף ליהנות מהטיול הנפלא אל הר צפחות - בסל הכל עולים לקצה ההר וגולשים ממנו אל הים,
תפנקו את עמכם בטיול של שמים הרים וים.

 

 

כיף בישראל

יורדים אל הים

כיף בישראל

קסם של הר צפחה!