תודה והמון הערכה ל: 

לרוז חיים
SOUND SYSTEM
יוצר מוזיקת רגאיי  מגניבה 
 המלווה את הקליפים  
של הטיולים ב"כיף בישראל".

תודה לגבריאל מאיר הלוי
על השיר "הללו הוא"
בקליפ פתיחה של
אתר כיף בישראל

 

מוזיאון ווהל - בקרו בבתים של כהני העיר מלפני 2000 שנה

  

שעות פתיחה : ראשון - חמישי  חורף: 8:00 - 17:00  קיץ:  שבת 08:00 - 19:00   שישי: קיץ: 8:00 - 16:00  חורף: 8:00 - 16:00

כיצד מגיעים : עיר דוד ממוקמת דרומית לעיר העתיקה. במקום אין חניה. לבאים עם רכב החנו בחניון ממילא ליד שער יפו ולכו ברגל דרך העיר העתיקה לשער האשפתות ליד הכותל המערבי. כאן פנו שמאלה ומיד ימינה בסמטה לפי השילוט לעיר דוד. waze - עיר דוד

טלפון לבירורים: 02-6268700 | 6033*
לאתר מגדל דוד לחצו כאן
מחיר: כניסה למבוגר 29 ש"ח לנוער 15 ש"ח. כניסה חינם לבעלי כרטיס מטמון של שמורות הטבע והגנים - מומלץ.


 ברוכים הבאים

 דמינו שאתם מוזמנים להתארח בביתו של אחד ממכובדי ירושלים מלפני כ2000 שנה. אתם מגיעים לפתח הבית נכנסים לסלון המהודר המעוטר ברצפת פסיפס. מכינים לכם תבשיל בשר, בורגול, עם תבלינים טעימים. הנשים מכונסות עם הילדים בחדרים הפנימים. זמן ערבית . אתם יוצאים עם המארחים שלכם לכיוון בית המקדש. יורדים בסמטאות אל עבר הגשרים הגדולים עליהם תעברו אל רחבת בית המקדש בכבודו ובעצמו.

 רובע מגורים של משפחה יהודית מלפני כ2000 שנה

 ברוכים הבאים לאתר חפירות של תקופה משמעותית בתולדות העם היהודי. תקופת בית המקדש השני לאחר ימיו של המלך הורדוס. העיר גדלה, על הגבעה מול בית המקדש ישנו רובע בנוי של נכבדי ועשירי העם.

 כל מה שתראו במוזאון ווהל נחרב על ידי הרומאים

בכניסה למוזיאון נרד כמה מטרים מתחת לאדמה, אל גובה פני העיר לפני 2000 שנה. כאן נחשפו שישה בתי פאר  על ידי ארכיאולוגים ואנשי מחקר.  מוזאון ווהל או בשמו השני הרובע ההירדויאני - הינו אתר לביקור גדול וחשוב מבין אתרי בית שני שברובע היהודי בעיר העתיקה בירושלים. בתים אלה ניהנו מתצפית מרהיבה של בית המקדש שעל הבית. הקומות שנחשפו הן קומות קרקע מפוארות וקומות המרתפים ששימשו לאיחסון.

מקוות טהרה

ליד כל חדר תזהו בריכה קטנה ששימשה כמקווה טהרה. דבר המעיד על עושרם הכבד של בעלי הבית.
בנוסף התגלה בית המרחץ מהמפוארים בארץ.

 תחריט המנורה

 המוזיאון נמצא תחריט מנורה הקדום ביותר בעולם, על אחד הקירות כקישט החדר. מרגש לראות את המנורה, אחד מהסמלים המובהקים של העם היהודי לדורותיו. המנורה משמשת לפולחן ולתפילה לה'. ניתן להניח כי כהן ששירת בבית המקדש שראה את המנורה המקורית צייר אותה על קירות ביתו.

 דרישת שלום מן העבר – מרגש לראות

 במוזיאון ארונות תצוגה בהם ממצאים מתקופות שונות שנמצאו בחפירות באזור. נרות שמן משלל סוגים, קנקני מים עם חותמות עליהם רשום ירשלם – שמה של ירושלים ועוד...

 שכבות של פסיפסים

באחד מן החדרים התגלה מתחת לפסיפס, שכבה נוספת של פסיפס קדום יותר.שני הפסיפסים מוצגים במקום. אחד על הרצפה ואחד על הקיר.

 לסיכום 

לפני שירושלים נהפכה בית תפילה לכל העמים, היא הייתה עיר הבירה של העם היהודי. בואו לראות במו עינכם את בתי הכהנים ואמידי העיר היהודית.