תודה והמון הערכה ל: 

לרוז חיים
SOUND SYSTEM
יוצר מוזיקת רגאיי  מגניבה 
 המלווה את הקליפים  
של הטיולים ב"כיף בישראל".

תודה לגבריאל מאיר הלוי
על השיר "הללו הוא"
בקליפ פתיחה של
אתר כיף בישראל

 

שמורת נחל שניר - קסם של מים צלולים

ברוכים הבאים לאחת משמורות הטבע העדינות והקלות לטיול באצבע הגליל,  קו התפר בין הטבע למי הנחל יוצרים פינות חמד מלאות קסם. בין שורשי העצים המפותלים על אבני המים. נחל שניר - מקום מרגיע ומשמח. בשמורת שני מסלולוי טיולים מעגליים לאורך הנחל - אחד קצרצר ויפה השני יותר ארוך אך עדיין קל ביותר.

שלושה נחלים יצאו לדרך - בים בם בום

נחל שניר הוא נחל ארוך ומפואר. הוא אחד משלושת הנחלים שיחד חוברים להם ויוצרים את נהר הירדן (יחד עם נחל חרמון ונחל דן). בשמורה נכיר חלק יפה ונעים של נחל שניר, המותאם גם לטיול עם עגלות ילדים וגם למתנדים על כיסאות גלגלים. לנחל שניר עוד שם בערבית – נחל חאצבני – שני שמות לאותו נחל. בכניסה לשמורה תקבלו מפה והסבר על הנחל. ( לאלה שרוצים ליהנות מיום של כיף לצד נחל שניר עם מנגל ורחצה בדקו את שמורת יום נחל שניר\ חאצבני הממוקמת במרחק עשר דקות נסיעה ובכך תוכלו להכיר שני חלקים של הנחל היפה).

פינת חמד בשמורת נחל שניר היפה

בקיצור, בטיול תיהנו מ: נחל זורם, מתחם פיקניקים מושלם עם תעלות מים לשכשוך, ברכות שכשוך, פינות חמד.
כיף לילדים: בוודאי, כיף ליהנות בטבע , להתחבר לנחל, להתרטב בברכות השכשוך עם המפל הקטן.
סוג טיול: טיול קצר, מעגלי בתוך השמורה.
משך הטיול: כחצי שעה – שעה וחצי בעצלתיים, כולל עצירה להרגעות ומנוחה ליד הנחל, אפשר גם ליהנות בשמורה עם פיקניק כל היום.
למי מתאים: לכולם, למשפחות, לזוגות לחברים וכו '

חינם \בתשלום: בתשלום, 27 ₪ למבוגר – ממליצה לעשות בכניסה כרטיס מטמון המקנה כניסה שנתית חינם לכל שמורות הטבע בארץ.
שעות ביקור\טיול: מהבוקר עד 16:00

היכן: 15 דקות נסיעה מקריית שמונה על כביש 99, במחלף הגושרים תראו שלט מסודר שיביא אלכם לשמורת הטבע שניר\חצבאני.
כיצד מגיעים: פונים ימינה מכביש 90 אחרי קריית שמונה לכביש 99. שהוא כביש גישה להמון טיולים ואטרקציות באצבע הגליל, נוסעים ישר עד שפוגשים שלט במחלף הגושרים לשמורת שניר. סעו בעקבות השילוט והגיעו לחניה ולכניסה לשמורה.

כמה יפה בשמורת הטבע נחל שניר

שמורת נחל חאצבני – נחל שניר.

נחל שניר הוא נחל ארוך, הנובע בלבנון ,יורד וזורם לו הרחק לאורך 65 ק"מ, בשמורה זו נפגוש חלק מישורי ויפה שלו. אך יש להזכיר כי יש עוד חלקים בהן ניתן לפגוש את נחל שניר גם ללא תשלום.

בריכת שכשוך לילדים בנחל שניר - הביאו בגדי ים

כיף בישראל בבריכת השכשוך של נחל שניר

בריכת השכשוך עם המפל הקטן

השמורה מתאימה ביותר לטיול קצר ונעים עם ילדים קטנים, בלב השמורה ברכת שכשוך נהדרת עם מפל קטן מומלץ לעשות כאן פיקניק ולתת לילדים לקפץ במים.

מקום מלא שלווה

המסלול מעגלי,  קסום וקצר. כחצי שעה - שעה. כולל עצירה בבריכות השכשוך.

מכאן יש שביל נעים במיוחד היורד אל הנחל, קטע קצר וקסום בו יחשף בפנינו נחל שניר, שורשים של עצים הנטועים על פלגי המים, אבני נחל קמורות יפיפיות. לאחר כמה דקות הליכה יש בשביל שיחזיר אותנו לבריכת השכשוך.

ימית נהנית מכל רגע בשמורת נחל שניר

טיול לאורך נחל שניר

מסלול מעגלי, ארוך ויפהפה.  כשעה וחצי. כולל עצירה בבריכת השכשוך.

לאלה שרוצים לטייל לאורך הנחל היפה ,ישנו מסלול של הליכה לאורך הנחל, נעבור גשרונים,אשד מים מקציף, והמון יופי של נחל זורם. חלק מהמסלול חשוף, ולכו בימי הקיץ החמים מומלץ ללכת לשמורת דן או הבניאס שהן מוצלות יותר. כמובן שאני ממליצה לרכוש את כרטיס המטמון של שמורות הטבע המקנה כניסה חופשית שנתית לכל שמורות הטבע ובכך לטייל יותר וליהנות יותר בטבע של ארץ ישראל. לאחר הליכה נינוחה של כ 40 דקות לאורך הנחל יש שביל משולט שיקח אתכם דרך דרך עפר חזרה לחניה, אני הייתי ממליצה לחזור בחזרה על השביל ממנו באתם וליהנות פעם נוספת מזרימת הנחל...

נחל שניר

מידע שימושי:
- אין אישור להיכנס למים בשמורה ,על מנת להרגיש את מי נחל שניר אתם מוזמנים בסוף הטיול לנסוע בכיף לשמורת יום נחל שניר, בה יש זולות נהדרות לפיקניק וטבילה.
- עוד שמורות יום נפלאות יש לנחל הבניאס ונחל דן, שם ניתן בחינם לעשות פיקניק וליהנות מזרימת הנחל היפה. (שמורות היום פתוחות לקהל ללא תשלום לביקור ,פיקניק, מנגל בלבד אך לא ניתן לישון בהם).
- למרות שהמים לא עמוקים בנחלים, יש סכנות רבות בזרימת המים, שמרו על הילדים הקטנים!
- שימרו על הניקיון ותיהנו מטיול שופע ונקי.
- במקום מרכז מידע וחנות מזכרות עם שתיה קלה, גלידות וקפה.

נחל שניר זורם לו בשקט עד להתחברוץ עם  נחל חרמון ונחל דן - יחד הם יוצרים את נהר הירדן של ישראל

טיולים נוספים מומלצים באזור: שמורת הבניאס על שני חלקיה, שמורת נחל דן, חורשת טל – לפיקניק שחיה וקמפינג, מפל סער, מצודת נמרוד, ברכת רם, הר החרמון, נווה אטיב, יער אודם, שמורת יום נחל החרמון, שמורת יום נחל חצבאני\שניר ועוד...